Oplatí sa optimalizovať web?

  • 28. júna 2016
  • SEO
No Comments

Oplatí sa optimalizovať web?

Táto otázka je zároveň aj odpoveďou. Áno oplatí. V súčasnej dobe ide o nevyhnutnosť, pretože mať web už nestačí. Časy keď firme, či jednotlivcovi stačil statický web s prezentáciou sú nenávratne preč. Z nástupom nového(a nie jediného) algoritmu vyhľadávania zo strany Google, prišli aj zmeny, ktoré priniesli revolúciu na internete. Internet sa nám pomaly, ale isto tlačí do hodiniek, chladničiek, televízorov o mobilných telefónoch už ani nehovorím, tam sa s nim stretávame už nejaký ten rok.

Čo je vlastne SEO(search engine optimization)?

Ide o optimalizáciu stránok pre vyhľadávače. Cieľom SEO optimalizácie sú webstránky správne po obsahovej stránke, po stránke programátorskej a taktiež nesmú obsahovať rôzne zakázané techniky. Hlavný dôvod prečo optimalizovať web je zvýšenie návštevnosti. To, či je stránka dobre optimalizovaná  sa prejaví vo výsledkoch vyhľadávania na dané kľúčové slová. Čím vyššie sa stránka nachádza vo výsledkoch vyhľadávania, tým úspešnejšia optimalizácia. Pri budovaní webového sídla by malo platiť, že web by mal byť používateľsky priateľský nielen pre vyhľadávače, ale aj pre návštevníkov.

Progres v tomto smere priniesli práve spomínané zmeny zo strany najväčšieho a najpoužívanejšieho vyhľadávača Google. Jedným zo zmien sú časté aktualizovanie vašej webstránky, kvalitný obsah, Google kompletne zničil všetky odkazové farmy, zmenil pohľad na linkbuilding a poukázal na dôležitosť responzívneho dizajnu. Responzívny dizajn, teda webstránky prispôsobené na zobrazovanie v mobilných telefónoch, tabletoch a kto vie za krátko sa dočkáme pravdepodobne aj surfovania na hodinkách, aj keď ja som osobne som zástanca klasiky. Predsa len nabíjať si notebook, mobil, rôzne externé batérie a ešte aj hodiny to už je dosť otravné, no nie?

Google pravidelne aktualizuje svoje vyhľadávacie algoritmy a vie poriadne zatriasť s pozíciami vo vyhľadávaní.

Jednu z týchto revolúcii predstavoval vyhľadávací algoritmus Hummingbird, čo v preklade znamená kolibrík. Pri nasadení tohto algoritmu sa zmenili pozície v SERPe 90% stránkam na internete. Už tento algoritmus priniesol niektoré zo spomínaných zmien. Udáva sa, že vo vyhľadávacom algoritme figuruje 200 rôznych položiek, ktoré ovplyvňujú vyhľadávanie. Niektoré z týchto položiek Google stále drží v tajnosti a tak na internete kolujú rôzny fámy a polopravdy o ich znení, no vplyvom rôznych meraní a analyzovaní mnohým z nich už prišli na kĺb.

Čo je vlastne ten SERP?

SERP alebo search engine result page je stránka výsledkov vyhľadávania zobrazená samotným vyhľadávačom. Ide teda vlastne o odpoveď vyhľadávača na otázky, ktoré kladie používateľ ako: „Kde nájdem najbližšie kaderníctvo, ako vytvoriť webstránku a mnohé iné“. Používatelia vyhľadávačov sú zväčša tvory lenivé a väčšinou hľadajú odpovede na svoje otázky na prvých dvoch až troch stranách vo vyhľadávači.

Niektoré algoritmy sú nasadzované globálne iné zase lokálne v závisloti od krajiny.

Krásnym príkladom je update z 22. Decembra 2014. Google prekvapil hlavne obchodníkov z Veľkej Británie, Kanady a Austrálie vydaním rozširujúceho updatu pre algoritmus Pigeon, ktorý bol zameraný na internetové obchody a rôzne podniky s lokálnym pôsobením. Neskôr sa potvrdilo, že algoritmus bol rozšírený pre všetky stránky lokalizované do angličtiny. Už pôvodný algoritmus bol zameraný na lepšie, relevantnejšie a presnejšie výsledky vyhľadávania z lokálneho hľadiska. Nové rozšírenie malo vplyv na mnoho predajcov a majiteľov rôznych podnikov a mierne zatriaslo ich pozíciami vo vyhľadávaní. Hlavné zmeny boli zaregistrované vo vyhľadávaní na mapách, niektorým podnikom sa prepadli pozície, iné zase boli vyradené z vyhľadávania.

Podľa tvrdení rôznych odborníkov hlavné zmeny, ktoré prinieslo toto rozšírenie bolo zúženie priestoru na ktorom boli vyhľadávané výsledky. Predstavte si, že hľadáte dobrú pizzériu a tentokrát chcete vyskúšať nejakú novú, takú v ktorej ste ešte doteraz nikdy neboli, no pri vyhľadávaní v Google maps zistíte, že vaša obľúbená pizzéria sa už vo vyhľadávani nenachádza a pritom doteraz tomu tak vždy bolo. Presne toto som mal na mysli, keď som písal o tom že Google zúžil výsledky lokálneho vyhľadávania. Google teraz vďaka tomuto rozšíreniu lepšie rozumie odkiaľ pokiaľ má vyhľadávať konkrétne podniky, obchody a rôzne iné zariadenia. Nie všetky algoritmy sú pomenované. Pri vydávaní niektorých menších rozšírení sú tieto vydania zahalené rúžkom tajomstiev a niektoré sú dokonca úplne anonymné a čakajú až na svoje odhalenie  zo strany rôznych SEO odborníkov.

Čo platilo včera, dnes už platiť nemusí a preto je potrebné sledovať vývoj v SEO optimalizácii, lebo konkurencia nikdy nespí.

 

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts